From Dream To Real Life Del 18

Justin ringde mig innan jag skulle sova och berätta att innan signeringen i new york så dushade han och tog håret till vänster ist för höger, och nu tror allaatt han klippt sig,han tyckte det var gulligt.
han frågade vad jag tyckte,
- tycker du ska ha kvar ditt vanliga, älskling.
helgen gick och det var nu måndag.
jag gick till skolan med Sarah, det tog säkert lite mer än 5 minuter att komma fram,vi pratade om allt möjligt.
Det ska bli så roligt att flytta,men ändå inte.
sverige är mitt land, där jag är född,där jag har mina kompisar men usa har jag alltid velat bo i och där har jag min pojkvän.
jag ska berätt för Sarah, men behöver bara lite tid för att kunna berätta det.
i skolan gick jag först till skåpet, la i min väska tog upp mobilen hade fått ett sms men min lärare kom så jag hann inte titta på det,tog fram mina engelska grejor och gick till klassrummet.
när lektionen var slut hade jag 15 minuters rast,jag gick in och lämnade grejorna i skåpet tog min mobil och mp3 , tittade på smset det var från ett okänt nummer, jag vet inte vem det var ifrån men det stog något " hi kelly,i miss you,and i heard from justin that you want to move to usa,so i will meet you then . / selena xxxx "
jag blev så glad, selena min förebild liksom säger att hon saknar mig och vill träffa mig.
jag kunde inte svara för Sarah & klara kom .
- vad gör du ?
- Neh inget.
- Varför är du så glad?
- Eh va, nej men .. nej inget

imorgon måste jag bestämma för dom .
hur ska jag säga?
" öh jo, du Sarah, jag ska flytta till usa, så du vet det"
asså nej det går inte ..
det måste låta bra.
efter skolan gick jag hem åt och pratade med mamma.
vi pratade om allt, jag och mamma är verkligen bästa vänner.
jag gick ut själv, för jag var tvungen att bara vara för mig själv.
jag sprang långt bort,tills jag kom till ett dike, jag satte mig där och bara tänkte för mig själv.
jag satt länge , ute och frös.
jag hade mycket att tänka på.
inte bara på att hur jag ska berätta det,för så svårt an det inte vara, men att jag ska flytta inom bara någon månad, och att jag ska lämna allt jag har här,få nya kompisar där,byta skola, allt . det är ett stort steg.
jag gick hem , klockan var riktigt mycket, det var mörkt.
jag var rädd när jag gick hem, jag hörde några steg bakom mig , jag tittade bak, men ingen var där.
stegen började närma sig,tittade bak ingen där
så höl det på så.
jag var jätte rädd.
sen tar någon tag i mig bakifrån runt om min munn,ner mig på marken.
JAG SKRIKER AV RÄDSLA
- Var inte rädd,det är bara jag.
jag grät och så sedan att det var mitt ex jag hade när jag gick i 6an, johannes.
-vad vill du?
- jag gillar fortfarande dig.säger han.
- men johannes sluta, jag kan inte.
jag springer hem fort, det fortaste jag kan,skriker & gråter.
när jag kommer in springer jag upp på rummet och ser han står där nere och bara tittar på mig.
jag var rädd, som om det kändes att han skulle göra något.
jag satte mig i sängen och darrade,
mamma kom upp och frågade hur jag mådde,
- jo jag mår bra
-vart har du vart,klockan är 11 på natten.
-förlåt, jag var bara ute lite
mamma kom upp med ett glas oboy och jag drack det och sedan la jag mig och somnade.
nästa dag i skolan gick jag inte till skolan, jag mådde verkligen inte bra
kände mig spyfärdig låg bara hemme i sängen hela dagen.
på tisdagen gick jag och jag samlade i hop tjejerna, emma,sarah,klara,emmy & dom där och berättade
- jo det här är inte värsta stora grejen , men jag ska bara säga att inom 3 veckor flyttar jag till usa.

pappa jobbar där och då ska vi flytta dit.
jag kommer sakna er så mycket, men jag kommer hälsa på er.
-
nej hör jag någon skrika från andra sidan av korridoren.
nej det var johannes.
jag var så rädd, jag satt mig med tjejerna & tittade ner i marken.
varför är jag rädd för honom?
det kändes konstigt igår, som om han skulle göra något , något konstigt,något speciellt.
- Du ska inte flytta,
- Jo det ska hon, säger Sarah.
det är hennes val.
- Hållkäften du
- Så säger du inte till henne fattar du det,säger jag högt.
- förlåt,men jag gillar fortfarande dit,du måste förstå det. jag älskar dig.
- Men Johannes, det funkar inte så.
jag gillar inte dig, och jag älskar inte dig. jag älskar någon annan.
- vem älskar du?
- Justin , justin bieber.
du måste gå härifrån, jag måste få prata färdigt.
han kramade mig hårt, jag försökte slitas loss..
min kompis zacke & andreas som var dom sötaste killarna i klassen drog honom jag sa tack.
och pratade färdigt. jo jag ska alltså flytta.
men jag kommer hälsa på er.
- Det hoppas jag verkigen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0